Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdulkadir Uraloğlu, bir dizi ziyaret ve incelemeler yapmak üzere Manisa’ya geldi.
İlk olarak Akhisar- Gördes yolundaki yapım çalışmalarını yerinde inceleyen Bakan Uraloğlu, daha sonra "Manisa Otogar Kavşağı"nın yapım alanına giderek yetkililerden bilgi aldı. Manisa ziyaretinde Vali Enver Ünlü’ye ziyaret gerçekleştiren Bakan Uraloğlu başkanlığında Manisa İl Koordinasyon Kurulu toplantısı yapıldı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, Manisa ziyaretinde ilk olarak Akhisar- Gördes yolundaki yapım çalışmalarını yerinde inceledi. Şantiyede incelemelerde bulunan Bakan Uraloğlu, 2024 yılının Türkiye Yüzyılı ideallerini hayata geçirecekleri yıl olduğunu söyledi. Bakan Uraloğlu, “Türkiye Yüzyılı milletimizin asırlık hayallerinin sembolüdür. Türkiye yüzyılı ulaştırmanın da yüzyılı olacak inşallah. Buna canı gönülden inanıyoruz. Geçmiş görevlerimden Manisa’yı yakinen biliyorum. Yeni yılın ilk il ziyaretini de bu şehre gerçekleştiriyoruz. Manisa’da yapımı devam eden önemli karayolu projelerinden biri olan Akhisar-Gördes yolu projemizin şantiyesindeyiz. Çalışma arkadaşlarımız ile projede gelinen son aşamaya dair bilgi aldık, çalışmaları inceledik. Proje bedeli 815 milyon olan toplam uzunluğu 54,4 kilometrelik yolumuzu inşa ediyoruz. Önceki yıllarda başladığımız projemizde maalesef yaşanan hukuki süreçlerden dolayı istenen seviyeye gelemedik. 2022 yılı ekim ayında yeni yüklenicimiz ile sözleşme imzalayarak iş yeri teslimini gerçekleştirdik. Yolun da 1,6 kilometrelik kesimini bitirdik. An itibariyle bütün üretim tesislerini kurduk, gerekli bütün makineleri iş yerlerine getirdik. Bundan sonra hızla çalışacağız. Yolumuzu 2025 yılında hizmete açacağız inşallah. Projenin tamamlanmasıyla Manisa’nın kuzeyinde yer alan ilçeler arasındaki ulaşım standartlarını yükselterek çok daha güvenli ve konforlu bir seyahat imkanı sağlayacağız. Projeyle mevcut yolda ortalama 50 dakika süren ulaşım süresi 11 dakika kısaltarak 39 dakikaya düşüreceğiz. Böylece zamandan 75 milyon lira ve akaryakıttan 30 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 105 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonu da 3219 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Akhisar-Gördes yolunun açılışını gerçekleştirdiğimizde Manisa adına çok büyük ve önemli projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz” diye konuştu.
Manisa’ya 22 Yılda 92 Milyar Liralık Yatırım
Manisa’da sürdürülen yol çalışmalarında da bahseden Bakan Uraloğlu, 22 yılda ulaşım ve iletişim altyapısına 92 milyar liralık yatırım yapıldığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, “Biz zaten Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Manisa’yı modern bir ulaşım altyapısı ile hayallerinin ötesinde bambaşka bir noktaya taşıdık. Manisalıların yaşam kalitesini yükselttik ve Manisa’yı bölgesinin lider şehirlerinden birisine dönüştürdük. 2002 yılından bu yana Manisa’nın ulaşım ve iletişim altyapısının gelişimi için yaklaşık 92 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 82 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 625 kilometreye, 72 kilometre olan bütünlü sıcak kaplama yol uzunluğunu ise 574 kilometreye çıkardık. Manisa’yı İzmir’e, Uşak’a, Balıkesir’e ve Denizli’ye bölünmüş yollarla bağladık. İstanbul –İzmir otoyolu kapsamında Manisa’ya 125 kilometre otoyol kazandırdık. Evliya Çelebi’nin bile seyahatnamesinde buraya gelirken korkunç Sabuncubeli solumuzda kaldı diye not düştüğü, sürücülerin korkulu rüyası Sabuncubeli Tünelini deldik geçtik. İzmir-Manisa arasındaki seyahat süresini 15 dakikaya düşürdük. İzmir-Manisa yolunu, Manisa çevre yolunu, Manisa-Menemen yolunu, Salihli-Gölmarmara-Akhisar yolu ile Manisa-Akhisar-Balıkesir yolunu bütünlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak hizmete sunduk. Buradaki çalışmalarımızla birlikte Gördes-köprübaşı yolu, Akhisar-Sındırgı yolu, Manisa-Turgutlu yolu gibi 12 karayolu projemizin çalışmalarına da devam ediyoruz. Bunların arasında mutlaka Gördes-Demirci yolunda da çalışmalarımızı devam ettireceğiz. Yine 27.8 kilometrelik Gördes yolunda 1.3 kilometrelik kesimi de tek yol statik kaplama seviyesinde de tamamladık, hızla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 1 kilometresi bölünmüş yol olmak üzere 26,3 kilometre uzunluğundaki Selendi-Demirci yolumuzda da bölünmüş yol kesimi olan 1 kilometresini trafiğe açtık ve kalan kısım çalışmalarımızı hızlandırıyoruz” dedi.
Manisa- Ankara Arası 2 Saat 50 Dakikaya Düşecek
Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı projesiyle ilgili bilgi veren Bakan Uraloğlu, projenin 2026 yılı sonunda tamamlanacağını duyurdu. Bakan Uroğlu, “Manisa’nın çok köklü bir demiryolu kültürü var. Kısaca Ankara-İzmir Hızlı Tren Projemize de değinmek istiyorum. Ankara-İzmir Hızlı Demiryolu Projesi kapsamında Manisa’yı da hızlı tren ile tanıştıracağız. Yapım çalışmalarımız etap etap devam ediyor. Altyapı yapım çalışmalarında yüzde 62,9 fiziksel ilerleme sağladık. Kalan altyapı, üstyapı ve elektromekanik yapım işleri de hızla devam ediyor. 2026 yılı sonunda projemizi tamamlayarak halkımızın hizmetine sunacağız. Projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir mevcut demiryolu 824 kilometreden 624 kilometreye, seyahat süresi de 14 saatten 3,5 saate düşecek. Ankara-Manisa arası seyahat süresi de 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecek.
Yatırımların süreceğinin müjdesini de veren Bakan Uraloğlu, yol ağının genişlemesi ile kentin potansiyelinin de her geçen gün arttığını ifade etti. Bakan Uraloğlu, “21 yıldır olduğu gibi 2024 yılında da yenilikçi projelerle sürdürülebilir çözümlerle ve teknolojinin gücünü kullanarak ülkemizin ulaşım altyapısını daha da güçlendireceğiz. Manisa’yı geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek. Bakanlık olarak planladığımız her bir projemizin Manisa’nın ticaret, üretim ve turizm faaliyetleri potansiyelini kat be kat artıracağına inanıyoruz” dedi.
"Manisa Otogar Kavşağı" Yapım Alanında İnceleme
Bakan Uraloğlu daha sonra "Manisa Otogar Kavşağı"nın yapım alanında incelmelerde bulunarak yetkililerden bilgi aldı.
Bölgede çalışmaların hızla başlaması için gerekli hazırlıkların yapıldığını belirten Bakan Uraloğlu, “Büyükşehir Belediyemizle Şehzadeler Belediyemizle genel anlamda bir uyumumuz var. Büyükşehir Belediyemiz burada gerekli imar çalışmalarını yaparak, burada bütçeye bir kamulaştırma yükü eklemeksizin işbirliği içerisinde projeyi yaptık. İnşallah ihale sürecini başlatıyoruz, hızlıca inşallah başlayarak, bitireceğiz. Hem Karayollarındaki arkadaşlarımıza hem de Büyükşehir Belediyemize teşekkür ediyorum. Bundan sonra da beraberce inşallah takipçisi oluyoruz” dedi.
Kavşağın teknik detayları hakkında bilgi veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Söz konusu kavşağımız; Manisa-Akhisar-Balıkesir-Bursa-İstanbul Yolu, Manisa Çevre Yolu, Manisa-İzmir Yolu ve Manisa-Turgutlu-Uşak Yollarının kesişim noktasında bulunuyor. Proje ile bölgede yaşanan trafik yoğunluğunu azaltacak ve söz konusu güzergahlar arasında hızlı, güvenli ve kesintisiz ulaşım imkânı sağlayacağız. Aynı zamanda, kavşak bölgesinden otogara farklı noktalardan erişim imkanı da sunmuş olacağız” diye konuştu.
Bakan Uraloğlu Başkanlığında Manisa İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Yapıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Abdulkadir Uraloğlu, Akhisar- Gördes yolundaki yapım çalışmaları ile "Manisa Otogar Kavşağı"nın yapım alanında incelmelerde bulunduktan sonra Manisa İl Koordinasyon Kurulu toplantısı gerçekleştirdi.
Ulaşım ve altyapıda yapılan çalışmaların son durumu hakkında bilgi alan Bakan Uraloğlu toplantı sonrası yaptığı açıklamada, “İstanbul-İzmir Otoyolu diye adlandırdığımız yol proje ismini böyle koyduk ama Manisa burada en çok uzunluğa sahip olan ilimiz. 125 kilometresi Manisa ilinden geçiyor. Biz Manisa’yı otoyol standardıyla seyahat imkanına kavuşturduk. Bugün Manisa’dan İstanbul’a gitmeye kalktığınız zaman yasal hız sınırlarıyla 3 saat gibi bir vakitte İstanbul’a rahat gidebiliyoruz. Eğer bu yolu yapmasaydık bugün 10 saatin üzerinde ancak İstanbul’a gitmiş olacaktık. Yine meşhur Sabuncubeli tünelini yaptık. Manisa ile İzmir’in birbirine olan komşuluğunu daha da pekiştirdi. Özellikle organize sanayi bölgesi için gidip gelen vatandaşlarımızın oradaki zaman kaybını önledik. İzmir ve Manisa’da kar-kış çok göz önünde bulundurulmaz ama Sabuncubeli’de çok ciddi kar mücadeleleri verildiğini bizler biliriz. Bu tünel ile o kar riskini ortadan kaldırmış olduk. Manisa-Akhisar-Balıkesir yolunu bitirdik. Manisa-Turgutlu yolunu bölünmüş yol haline getirdik. Şu an sıcak karışım çalışmalarına devam ediyoruz. Salihli-Gölmarmara-Akhisar yolu, Manisa Çevre Yolu, Selendi yolu, Salihli-Köprübaşı yolu, Bergama-Soma-Akhisar yolu, Soma Çevre Yolu ve Akhisar Çevre Yolu ilimizde bitirdiğimiz çalışmalar. Halihazırda karayolları kapsamında 12 tane devam eden çalışma var. Onları da yakından takip ediyoruz. Haberleşme ve iletişim konusuna bakacak olursak. 2002 yılında bin 420 kilometre fiber ağ uzunluğumuz varken şu anda 8 bin 101 kilometre ağımız var. Mobil abone sayımız an itibariyle 1 milyon 300 bin civarında. Geniş bant abone sayımız 2002 yılında ilimizde yok iken şimdi yaklaşık 1 buçuk milyon insanımıza geniş bant internet hizmeti veriyoruz. Kablotv konusunda da birçok hizmetimizi beraber yaptık” ifadelerini kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdulkadir Uraloğlu’na ziyaret ve incelemelerde Vali Enver Ünlü, Manisa Milletvekilleri Bahadır Nahit Yenişehirlioğlu, Murat Baybatur, Tamer Akkal, Ahmet Mücahit Arınç, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Zafer Tombul, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rana Kibar, protokol üyeleri ve ilgililer eşlik etti.