Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Kararları ve Emirleri İç Kontrol Çalışmaları İmza Yetkileri Yönergesi İl Protokol Listesi Valilik Logosu Tarihçe
  • MANİSA
    Şehrimiz Sayılarla Manisa Nüfus ve Dağılım Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Bilgi Edinme Hakkı Kolluk Gözetim İnsan Hakları Etik Kurulu Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İlan Panosu
  • İLETİŞİM
°C
3
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Nihat KAYNAR
        • Mustafa HARPUTLU
        • Mustafa YILDIZ
        • Aydın MEMÜK
        • Mustafa ÖZKAYNAK
        • Erhan GÜNAY
        • Mevlüt ÖZMEN
      • Kaymakamlar
        • Mehmet Akif TEMUR
        • Murat KÜTÜK
        • Alper Faruk GÜNGÖR
        • Yavuz ARSLAN
        • Celil ATEŞOĞLU
        • Muhammet ÖZYÜKSEL
        • Zafer OKTAY
        • Hüseyin BÜTÜNER
        • Ömer Ahmet ÖZDEMİR
        • Ali GÜLDOĞAN
        • Halil DALAK
        • Murat ACAR
        • Tarık Safa KAHVECİ
        • Fatih AKKAYA
        • Fatih GENEL
        • Selami KAPANKAYA
        • Atilla KANTAY
    • Valilik Birimleri
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Kararları ve Emirleri
    • İç Kontrol Çalışmaları
      • Mevzuat
      • Broşür
      • Eylem Planı
      • İç Kontrol Standartları
      • Stratejik Plan
      • Performans Programı
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • İl Protokol Listesi
    • Valilik Logosu
    • Tarihçe
  • MANİSA
    • Şehrimiz
      • Şehr-i Şehzade, Kadim Şehir Manisa
      • Efsanevi Bir Doğa, Spil Dağı Milli Parkı
      • Şifa Şehri Manisa, Mesir Macunu Festivali
      • Eşssiz Tarihiyle Aigai Antik Kenti
      • Avrupanın En İyi ve En Uygun Yatırım Kenti
    • Sayılarla Manisa
    • Nüfus ve Dağılım
    • Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Kolluk Gözetim
    • İnsan Hakları
      • İnsan Hakları Nedir
      • İnsan Hakları Kurul Üyeleri
      • Danışma ve Başvuru Yolları
      • Mevzuat
      • Online Başvuru Formu
      • Başvuru Takip
    • Etik Kurulu
      • Etik Kurulu Komisyon Üyeleri
      • Yönetmelik
      • T.C. Kamu Görevlileri Etik Kurulu
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İlan Panosu
  • İLETİŞİM
 

“Soma Merkezli Lojistik Merkez Kurulması ve Araştırılması” Projesi Tamamlandı

29.03.2016
Manisa Celal Bayar Üniversitesi (MCBÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ile Manisa Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü tarafından yürütülen ve Zafer Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen “Soma Merkezli Lojistik Merkez Kurulması ve Çandarlı Limanı ile İstanbul Otoyolunun İl Ekonomisi Üzerine Etkilerinin Araştırılması” Projesinin kapanış toplantısı Manisa Anemon Otel’de gerçekleştirildi.
 
Toplantıya Manisa Valisi Erdoğan Bektaş, MCBÜ Rektörü Prof. Dr. A. Kemal Çelebi, Manisa Vali Yardımcısı Şerafettin Tuğ, Soma Kaymakamı Ahmet Altıntaş, Soma Belediye Başkanı Hasan Ergene, Manisa Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Doç. Dr. Erbil Kalmış, CBÜ Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Enver Atik, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Miynat, Zafer Kalkınma Ajansı Manisa Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Buket Turamanlar ve konu ile ilgili sektör temsilcileri katıldı.
 
Toplantıda konuşan Manisa Bilim ve Sanayi Teknoloji İl Müdürü Doç. Dr. Erbil Kalmış, hazırlanan raporun amacının Soma’ya kurulması hedeflenen lojistik merkezinin ön fizibilite çalışmasını yapmak olduğunu belirterek, kurulacak lojistik merkezinin hem ilçeye, hem de bölgeye ekonomik, istihdam ve sektörel çeşitlilik yönünden faydaları olacağını söyledi. 
 
Burada bir konuşma yapan MCBÜ Rektörü Prof. Dr. A. Kemal Çelebi, “Bilimsel esaslara ve yöntemlere dayalı olarak Soma Lojistik Merkezi ne ölçüde doğrudur, gereklidir,  Soma başta olmak üzere bölgeye, Manisa’ya ve Türkiye ekonomisine sağlayacağı katkılar nelerdir? Bunu hep birlikte burada göreceğiz. Özellikle Ülkemiz 2023 ve daha uzun vadeli 2073 hedefleri doğrultusunda her alanda ilgili kurumların ve paydaşların işbirliği temelinde projeye dayalı çalışmaları artık ortaya koyuyor. Tabikî üniversitenin bu çalışmanın merkezinde olması gerekiyor. Şimdiye kadar görmediğimiz biçimde kamu kurumlarıyla, yerel yönetimlerle, üniversite, kalkınma ajansımız ve sivil toplum ülkenin temel sorunlarına ve bölgenin sorunlarına el atıyor ve proje çalışmalarında bu yatıyor. Daha genel soyut temelinde kalan çalışmalar değil, sonuç odaklı ve bilimin esas alındığı bu çalışmalar bizim önümüzü açıyor. MCBÜ olarak memnuniyetle arkadaşlarımızın bu projeler içerisinde istekli, arzulu, gayretli bir biçimde yer aldığını görüyorum. Çok güzel bir işbirliği ortamı da gelişti. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.
 
Vali Erdoğan Bektaş ise, “Soma biliyorsunuz adı üzerinde yaralı bir kavram. Bu kavramın ivedilikle onarılması gerekiyor. Bu çerçevede geldiğimiz günden bu yana neler yapabiliriz, onun araştırılması, irdelenmesi için çalıştık. Manisa’da önemli başlıklardan birisi Soma. Soma’da 15 bin madencilikle uğraşıldığı hesap ediliyor. Yani Soma’da madenle diyaloğu olan 70-75 bin insan var. Geri kalan nüfusun da dolaylı olarak madenle diyaloğu var. Dolayısıyla tek yönlü, tek boyutlu bir ekonomi ve madene, kömüre, yer altına mahkum bir şehir. Bunun çeşitlenmesi gerekiyor. Elbette madeni sonuna kadar değerlendireceğiz, bunda ne lazımsa yapılacak. Maden başımıza bir daha böyle işler açmasın, böyle kazalar gelmesin diye bütün tedbirler, önlemler geliştiriliyor, düşünülüyor. Soma maden kazası Türk madenciliğinde bir milat, bir dönüşüm noktasıdır. Artık bu saatten sonra Türkiye ilkel şartlarda bir madenciliği kabullenemez. Türkiye’de buna kimse cesaret edemez. Bu anlamda bu musibetten bir nasihat aldığımızı söyleyebiliriz. Biz geldiğimizden bu tarafa bir takım sözler söylüyoruz. Soma üzerinde yeni çevre düzenini bilgisayarımıza koyduk üzerinde çalışırken Soma’nın lojistik alanda anahtar kavramını, anahtar pozisyonunu fark ettim. Çevre düzeni planının da bunu vurguladığını gördüm. Demek ki İstanbul-İzmir otoyolu hemen Soma’nın yanı başından geçiyor, Çanakkale-İzmir otoyolu hem Soma’nın girişinde İstanbul otoyoluna kavuşacak, yine hızlı tren hatları düşünülmüş planlanmış, Ankara otoyolu Akhisar tarafında İstanbul otoyolu birleşiyor. Önemli bir Kuzey güney aksı İstanbul-Balıkesir-Soma-Manisa- Aydın gidiyor, bunun paralelinde demiryolu hatları var. Hemen öbür tarafında Çandarlı Limanı var. Çandarlı daha önce de zaman zaman takip ettiğimiz projeydi. Birçok kez gittim, inceledim, alt yapısı yapılmış, üst yapıya devam ediliyor. Gerçekten Türkiye’nin en büyük transfer limanı olacak. Pire’ye alternatif, belki İstanbul Limanına alternatif, balkanlara, Türkiye’ye hitap ediyor. Zaten Soma Organize Sanayi Bölgesi düşünülmüş, planlanmıştı, biz şimdi onu hayata geçirmeye çalışıyoruz. Bin dönüme kadar bir OSB’miz var orada, Recai beyin gayretleriyle bir miktar maddi kaynak sağlandı, o kaynakla da kamulaştırma işlemi yürütülüyor. Zaten bizim düşündüğümüz bölge de OSB bölgesinin içerisinde yer aldı. Tren yolu ile otoyolun arasında tarıma da elverişli olmayan 15-20 bin dekar kadar büyük bir bölge. Biz oraya büyük bir organize ve büyük bir lojistik bölgesi planlamak istiyoruz. Bu benim coğrafyadan, çevre düzenleme ve Türkiye bilgimden edindiğim bir fikir. Bunu dillendirmeye başladık, bir süre sonra muhataplarımız da konuyu ciddiye aldılar, ilgilendiler, beni cesaretlendirdiler. Bu işin bilimsel anlamda masaya yatırılması lazım dedik. Sağ olsun hocalarımız da birkaç aydır ciddi, yoğun bir çalışma içerisinde oldular. İnanıyorum ki ciddi bir çalışma olmuştur. Teşekkür ediyorum, gerçekten bu büyük bir iş, uzun soluklu bir iş, gerçekten bölgesel bir dönüşüm projesi. İzmir’den İstanbul’a 384 Km otoyolda gidiyorsunuz, bu 3 saatin altı demektir. Soma’dan İstanbul’a 2 saatte gideceksiniz. Artık nerede oturduğunuz, nerede olduğunuzun bir anlamı kalmamıştır, her yerde olabilirsiniz. Çanakkale’de oturup Bursa’da fabrikanız, İzmir’de ihracat ofisiniz, İstanbul’da genel müdürlüğünüz olabilir. Çoğu işlerimizi artık yolda görüyoruz. Bölgemizin imkanları, Soma’nın sorunları bir şekilde çözülsün, bu projeye konu edilsin diye gayretlerimiz bu aşamaya geldi. Arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.
 
Vali Bektaş’ın konuşmasının ardından proje araştırma ekibinden Doç. Dr. Çiğdem Sofyalıoğlu hazırlanan raporun sonuçları hakkında bilgi verdi. Projede yapılan çalışmalar, sonuç ve öneriler şu şekilde ifade edildi:
 
“Zafer Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen bu proje ile Soma'da kurulması planlanan Lojistik Merkezin yapılabilirliği, çeşitli açılardan ele alınarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Proje hazırlık sürecinde iki odak grup toplantısı gerçekleştirilmiş, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Manisa İl Müdürlüğü'nün katkıları ile Manisa ilinde faaliyet gösteren firmaların miktar bazında 2014 yılına ait üretim değerlerine ilişkin veriler elde edilerek, ilçeler bazında ürün türlerine göre üretim miktarları analiz edilmiş ve Soma Lojistik Merkezine olabilecek yük talebi belirlenmeye çalışılmıştır.
 
Çalışmada elde edilen bulgulara dayanarak aşağıdaki değerlendirmeleri yapmak mümkündür; Soma ilçesi yapımı devam eden Körfez geçişli İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu ile yapımı devam eden İstanbul-İzmir ve Bandırma-İzmir YHT projelerinin güzergâhları üzerinde bir kavşak noktasında yer almaktadır. Ayrıca bu kara ve demiryolu bağlantılarının Soma üzerinden Çandarlı ve Aliağa limanlarına kadar uzatılması planlanmaktadır. Yapılacak olan söz konusu yollar, hem demiryolu hem de karayolları üzerindeki stratejik konumu nedeniyle, Soma'nın önemini daha da artıracağı gibi, İzmir ve çevresinde, özellikle İzmir-Manisa-Aliağa üçgeninde giderek artan yük trafiği problemini de önemli ölçüde rahatlatacaktır. 
 
Soma ilçesi bölge ihracatında önemli bir yere sahip olan Aliağa limanlarına 87 km, Kuzey Ege Çandarlı Limanına ise 76 km uzaklıkta bulunmaktadır. 18 m rıhtım derinliği bulunan liman tamamlandığında, sahip olduğu özellikleri nedeniyle Doğu Akdeniz'de GioTauro, Malta, Damietta, Alexandria, Haifa, Port Said ve Pire gibi önemli aktarma limanlarına rakip olarak, transit taşımacılığın önemli bir üssü haline gelecek, ayrıca Kafkasya, Asya ve Ortadoğu üzerinden gelen mallar Avrupa'ya ve dünyanın diğer bölgelerine bu liman üzerinden taşınabilecektir. 
 
Çandarlı limanı ve onunla bağlantılı Soma lojistik merkezi, tarihteki İpek Yolu'nu yeniden canlandırma potansiyeline sahip olmakla beraber, Türkiye'nin ve bölgenin ulaştırma alanındaki en büyük sıkıntılarından olan Çanakkale ve İstanbul boğazlarındaki gemi trafiği üzerinde de olumlu etkiye sahip olacaktır. Bu sayede hem yurtiçi hem de yurtdışı destinasyonlara yönelik boğazlardan geçen yük miktarı azalacaktır. Üstelik bu açıdan Çandarlı ve bağlantı yollarına rakip olabilecek olan Mersin Limanı ve Karadeniz bağlantısının, Yenice Lojistik Merkezinin askıya alınması sonucu, hem Çandarlı'nın hem de Soma'nın şansını önemli ölçüde artırdığı söylenebilir. 
 
Gerek bölge limanlarına yakınlığı, gerek demiryolu ve karayolu projeleri güzergâhında bulunması ve bu güzergâhların Çandarlı ve Aliağa Limanlarına bağlantısının planlanması gibi üstünlükleri Soma ilçesini, bölgede kurulması planlanan lojistik merkez için cazip bir yer haline getirmektedir. Bunun yanı sıra, Soma ve çevresindeki Kırkağaç, Akhisar gibi yerlerde mevcut OSB'lerin altyapılarının iyileştirilmesi durumunda, bölgenin ticaret hacmi ve Soma'daki lojistik merkeze yönelik yerel talep artacaktır. Soma'nın yatırım çekmek açısından önemli bir üstünlüğü de çevre il ve bölgelere göre yatırım teşvik sistemindeki avantajıdır. Örneğin, bölgeye gelen yatırımcılar, hemen yakınında olan İzmir sınırları içindeki Bergama'ya kıyasla daha iyi şartlarda yatırım teşviği alabilecektir. Bütün bu ve benzeri avantajlar, Marmara bölgesindeki üretim aksını da bu yöne doğru çekecektir. Dolayısıyla uzun vadede Marmara bölgesindeki üretim sıkışıklığı rahatlayacaktır. 
 
Yıllarca kömür madeni ile özdeşleşen Soma, son olarak yaşanan maden faciası sonrasında, gelişmesi öncelikli bölge kapsamına alınarak iş çeşitliliğini arttırma yolunda önemli adımların atıldığı bir ilçemizdir. İlçede OSB kurulması için oluşturulan müteşebbis heyetin hazırladığı protokol Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylanmış ve Şoma OSB resmen kurularak kamulaştırma çalışmalarına başlanmıştır. Tamamlandığında 2000 kişiye istihdam sağlayacak OSB'nin alt yapı yatırımlarının tamamlanması için 16 milyon TL kaynak ayrılmıştır. Bu durum kurulacak lojistik merkeze ilçeden giderek artan bir oranda gelecek yük talebi yaratacaktır. 
 
Soma'da kurulacak olan lojistik merkezin büyüklüğü belirlenirken, ilk etapta sadece Manisa ilinden gelebilecek yük talebi dikkate alınmıştır. Uzun vadede lojistik merkeze olan yük talebinin, mevcut ulaştırma ve liman projelerinin tamamlanması ile artacağı düşünülmüştür. Genişleme için ihtiyaç duyulan alan büyüklüklerinin belirlenmesinde, Türkiye ve dünyadaki başlıca lojistik merkezler incelenerek ve bu konuda yapılan literatür araştırmasına dayalı olarak, mevcut yük talebinin iki katına çıkabileceği varsayılmıştır.
 
Araştırma için yapılan odak grup toplantılarında lojistik merkezin yönetim modeli tartışılmış ve en uygun finansman ve yönetim modelinin kamu-özel sektör ortaklığı olduğu yönünde bir eğilim ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak raporda alt yapı yatırımlarının kamu sektörü tarafından yapılacağı, merkez içinde yer alacak depoların ise lojistik firmaları tarafından inşa edileceği bir lojistik ihtisas OSB kurulması önerilmiştir. Altyapı yatırımlarının tamamlanması ile lojistik merkezde yer alması beklenen firma talebinin artacağı düşünülmektedir. 
 
Lojistik merkez içinde açık ve kapalı depolar (soğuk hava depoları, genel depolar, antrepolar), konteyner sahası, yük istasyonu, gümrük müdürlüğü ve gümrük sahası, ofisler, tır parkı, akaryakıt istasyonu ve sosyal tesisler olması önerilmiştir. Lojistik merkezde Gümrük Müdürlüğü kurulmasının, merkeze olan talebi olumlu bir şekilde etkileyebileceği düşünülmektedir. Ayrıca Karma OSB dışında Manisa ilinde hiç bulunmaması nedeniyle, ilçede kurulacak bir serbest bölgenin de merkeze olan talebi arttıracağı düşünülmektedir. 
 
Bölge üretim ve ihracatı yüksek oranda tarımsal üretime dayandığı halde soğuk hava depoları, kurutma tesisleri, seçme ve boylama makinaları ve ambalajlama ünitelerinin yetersizliğinden dolayı ürünlerin dayanıklılık süreleri çok kısa olmaktadır. Dolayısıyla kurulacak olan lojistik merkezde bu tesislere yer vermenin yük talebini arttıracağı düşünülmektedir. 
 
Soma'nın ülke dış ticaretimizde önem -taşıyan bölge limanlarına yakınlığı, kara ve demiryolu bağlantılarının kavşak noktasında olması, Akhisar'da kurulması düşünülen hava limanına yakınlığı gibi sahip olduğu avantajların, ilçede kurulması planlanan lojistik merkeze yurt içi, uluslararası ve transit ticaretten kaynaklanan önemli bir yük talebi ortaya çıkaracağı düşünülmektedir. 
 
Dolayısıyla kurulacak olan merkezin ulusal ve uluslararası lojistik hizmeti verebilecek bir büyüklük ve altyapıya sahip olması düşünülmektedir. Ancak öngörülen yük talebinin ancak merkezde bir gümrük müdürlüğü kurulması ve yapımı devam eden demiryolu projeleri güzergâhının Soma'dan Çandarlı ve Aliağa Limanlarına kadar uzatılması durumunda gerçekleşebileceği düşünülmektedir. 
 
Ülke Lojistik Master Planına ait çalışmaların 2016 yılı içinde şekillenmeye başlayacağı düşünülmektedir. Planın önümüzdeki üç yıl içinde tamamlanması hedeflenmektedir. Olası gelişmelere dayanarak kamu-özel sektör ortaklığında kurulması planlanan Soma Lojistik Merkez projesinin 2020 yılında kabul edilip, yapımına başlandığı takdirde, iki yılık bir süre içinde alt yapı ve üst yapı çalışmalarının tamamlanmasının ardından 2022 yılında faaliyete geçmesi beklenebilir.”
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

1. Anafartalar Mahallesi, Mustafa Kemal Bulvarı, No:1, Şehzadeler / MANİSA
0 236 231 37 27
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız