T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Toplantıda konuşma yapan Vali Yardımcısı Kadri Canan muhtarlık müessesesinin vatandaşa hizmet noktasında çok önemli bir yeri olduğunu, vatandaş ile devlet arasında bir köprü olduğunu, vatandaşın duygu, düşünce ve isteklerini devlete iletmesinde ve hizmetlerin ulaştırılmasında bir köprü olduğunu, bu nedenle muhtarları çok önemsediğini söyledi. Canan, vatandaşa en yakın temsilciler olarak demokrasinin en temel değerlerinden birisi olan muhtarların vatandaşlara büyük bir hizmet bilinciyle hizmet ettiğini ifade etti. Ancak bazen vatandaşların muhtarlar hakkında Valiliğe şikayete geldiğini, bunların başında istedikleri zaman muhtarları yerinde bulamamalarının geldiğini belirten Canan, muhtarların kendilerine ulaşılabilecek telefon numaralarının bürolarında asılı olmasının, mümkünse mesai saatlerinde bürolarında olmalarının önemli olduğunu belirtti.
Hükümetin e-devlet uygulamasına bir an önce geçmek için birçok alanda çalışmalar yaptığını, bunlardan birinin de nüfus ve vatandaşlık hizmetleri olduğunu vurgulayan Canan, Adres Kayıt Sistemi ve Kimlik Paylaşım Sistemine mümkün olduğunca hızlı geçilmesinin vatandaşlarımız için önemine işaret etti.
Muhtarlar Derneği Başkanı Hasan Karakaş da, Belediye tarafından muhtarlara bilgisayar verildiğini ancak yazıcılarının olmadığını, bazı muhtarların bürolarının da olmadığını ifade ederek, muhtarların büro ve yazıcı ihtiyaçlarının giderilmesi talebinde bulundu.
Toplantıda İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Mustafa Alan ile Merkez İlçe Nüfus Müdürü Seçkin Yaşar tarafından muhtarlar bilgilendirildi.
Toplantıda verilen bilgilere göre:
Adres Kayıt Sistemi ile Türk Vatandaşları ve Türkiye’de yaşayan yerleşik yabancıların yerleşim yeri ve diğer adres bilgileri elektronik ortamda güncel olarak tutulmaya başlanmıştır.
Yerleşim yeri ve diğer adres değişikliğine ilişkin bildirimler 20 iş günü içerisinde Nüfus Müdürlüklerine veya hizmet almak üzere müracaat edilen kurumlara (Tedaş, Telekom, Belediye Su İşleri vs.) yapılır.
-Engellilik, yaşlılık, hastalık gibi beyanda bulunmaya engel hali bulunanlardan yerine beyanda bulunabilecek yakını olmayan kimsesizlerin adres kayıtlarına ilişkin bildirimleri; muhtarlarca elektronik ortamda Genel Müdürlüğe, mümkün olmaması halinde ise kağıt ortamında Nüfus Müdürlüğüne yapılır.
-Muhtarlar nüfus müdürlüklerince kendilerine iletilen yerleşim yeri adresi bildirim listelerini (form D) incelemek, mahallindeki yerleşim yeri adresi değişiklikleri ile karşılaştırmak ve varsa bildirilmemiş olan değişiklikleri her ayın son haftası içinde ilçe nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdürler.
-Muhtarlar, müstakil konut sahipleri, apartman ve site yöneticileri ile lojman idareleri sorumlularından almış oldukları yerleşim yeri adres değişikliklerine ilişkin form (c) ler ile form (D)yi karşılaştırır, Form (C) de bulunup form (D) de bulunmayan değişiklikler ile ayrıca muhtarların tespit ettiği düzeltme, ilave veya iptaller form (D) ye işlenir. Form (d) ler her ayın son haftasında İlçe Nüfus müdürlüğüne elektronik veya kağıt ortamında gönderilir.
-Muhtarların yerleşim yeri ve diğer adres belgesi verebilmeleri için, Kimlik Paylaşım Sistemine bağlanarak, bu sistemdeki kayıtlardan belge alabilmeleri ile mümkün olacaktır.
-Muhtarların Kimlik Paylaşım Sistemine bağlanarak, sistemle ilgili işlemleri yürütebilmeleri için İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü ya da İlçe Nüfus Müdürlüğü ile ikili anlaşma yapmaları ve şifre almaları gerekmektedir.
-Muhtarlar mevzuatla kendilerine verilen görevleri yerine getirebilmek maksadı ile sınırlı olarak bu bilgileri kullanabilirler ve Kimlik Paylaşım Sistemi’nden alınacak verilerin gizliliğini ve güvenliğini koruyacaklardır.
Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy ve mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.