Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Kararları ve Emirleri İç Kontrol Çalışmaları İmza Yetkileri Yönergesi İl Protokol Listesi Valilik Logosu Tarihçe
  • MANİSA
    Şehrimiz Sayılarla Manisa Nüfus ve Dağılım Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Bilgi Edinme Hakkı Kolluk Gözetim İnsan Hakları Etik Kurulu Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İlan Panosu
  • İLETİŞİM
°C
11
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Hikmet DENGEŞİK
        • Dr. Mustafa HARPUTLU
        • Gülihsan YİĞT
        • Aydın MEMÜK
        • Erhan GÜNAY
        • Fatih AKSOY
        • Dr. Abdullah Abid ÖZTOPRAK
      • Kaymakamlar
        • Mehmet Kaan KİNİ
        • Murat KÜTÜK
        • Alper Faruk GÜNGÖR
        • Fatih BAYRAM
        • Altay KARDAĞ
        • Sercan SAKARYA
        • Zafer OKTAY
        • Hüseyin BÜTÜNER
        • Talha ALTUNTAŞ
        • Ali GÜLDOĞAN
        • Halil DALAK
        • Murat ACAR
        • Ünal KOÇ
        • Fatih GENEL
        • Selami KAPANKAYA
        • Celalettin CANTÜRK
    • Valilik Birimleri
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Kararları ve Emirleri
    • İç Kontrol Çalışmaları
      • Mevzuat
      • Broşür
      • Eylem Planı
      • İç Kontrol Standartları
      • Stratejik Plan
      • Performans Programı
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • İl Protokol Listesi
    • Valilik Logosu
    • Tarihçe
  • MANİSA
    • Şehrimiz
      • Şehr-i Şehzade, Kadim Şehir Manisa
      • Efsanevi Bir Doğa, Spil Dağı Milli Parkı
      • Şifa Şehri Manisa, Mesir Macunu Festivali
      • Eşssiz Tarihiyle Aigai Antik Kenti
      • Avrupanın En İyi ve En Uygun Yatırım Kenti
    • Sayılarla Manisa
    • Nüfus ve Dağılım
    • Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Kolluk Gözetim
    • İnsan Hakları
      • İnsan Hakları Nedir
      • İnsan Hakları Kurul Üyeleri
      • Danışma ve Başvuru Yolları
      • Mevzuat
      • Online Başvuru Formu
      • Başvuru Takip
    • Etik Kurulu
      • Etik Kurulu Komisyon Üyeleri
      • Yönetmelik
      • T.C. Kamu Görevlileri Etik Kurulu
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İlan Panosu
  • İLETİŞİM
 

İl Müdürlüğünden Kalıntısız Asma Yaprağı Elde Etmek İçin Bağcılara Uyarı

09.05.2017
Manisa İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdür Vekili İsmail Kaya, asma yaprağı ticareti yapan üreticiler ile yaprak alım satımını yapan tüccarları, asma yaprağında ilaç kalıntısına dikkat etmeleri ve kalıntısız asma yaprağı elde edilmesi için kurallara uyulması yönünde uyardı.
 
Piyasaya kalıntısız asma yaprağı arzı için, ilaçlama yapılmamış bağlardan yaprak toplanması ve zirai ilaç kalıntısı olmayan yaprakların ticaretinin yapılması gerektiğini vurgulayan İsmail Kaya; “Lezzetli tadı ve kalitesinden dolayı Sultaniye üzümünün yaprağı taze ve salamuralık olarak iç ve dış piyasada tercih edilmektedir. Ayrıca üzümün oluşumu için gerekli uzun süre boyunca bağcılar için asma yaprağı satımı da önemli bir ek gelir kaynağı olmaktadır. Zaman zaman ilaç kalıntısı riski nedeniyle iç ve dış pazarda ciddi sıkıntılar yaşanmaktadır. Avrupa Birliği’ne ihraç edilecek salamuralık asma yaprağı partileri zirai ilaç kalıntı analizine tabi tutulmaktadır. İç piyasada da kalıntısız güvenli gıda temini tüm tüketicilerin en doğal hakkıdır. İlaç kalıntısı olmayan ürün temininde, Müdürlüğümüz çalışmalarının yanında çiftçilerimizin ve yaprak ticareti yapan kişilerin de bazı sorumlulukları bulunmaktadır. Yaprak ticaretinin devamı ve insanlarımızın temiz ve sağlıklı yaprak tüketmelerini sağlamak için, sektördeki herkesin sorumluluklarını yerine getirerek piyasaya kalıntısız ürün arz etmeleri gerekmektedir” dedi.
 
Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü olarak, üreticiden tüketiciye zirai ilaç kalıntısı olmayan güvenilir ürün ulaştırılması yönünde denetim ekiplerince her türlü çalışmaların yapıldığına dikkat çeken İl Müdür Vekili Kaya; “Taze ve salamuralık asma yaprağı ticaretinin yoğun olduğu yerlerden, denetim ekiplerimizce kalıntı analizi yapılmak üzere numune alınmaya başlanmıştır. Analiz sonucu uygun olmayan üreticilere 5996 sayılı kanun çerçevesince yasal işlem uygulanacaktır” dedi.
İlaç kalıntısı olmayan güvenilir gıda üretimi ve temininde çiftçilerimizin ve yaprak ticareti yapan kişilerin, kurallara uygun bir şekilde üretim ve alım-satım yaptıklarında sorunun büyük ölçüde çözüleceğini vurgulayan İsmail Kaya; “Bilindiği gibi üzümü hastalıklar ve zararlılardan korumak için birtakım kimyasal mücadele yöntemleri uygulanmaktadır. Fakat yaprak toplanacaksa üreticilerin uyması gereken birtakım hususlar söz konusudur. Sağlıklı ürün eldesi ve ihracatın devam etmesi için zirai ilaç kalıntılarına ve bununla ilgili kurallara dikkat etmek gerekmektedir.

        Bunun için, yaprak toplanacak bağda ilaçlama yapılması gerekiyorsa, önce yaprak toplanmalı daha sonra ilaçlama yapılmalıdır. İlaçlama yapılmış bağdan (atılan ilacın bekleme süresi bitmeden) kesinlikle yaprak toplanılmamalıdır. Etiketinde “Tüketim amaçlı Asma yaprağında kullanılamaz” ibaresi olan, üzümde ruhsatlı ilaçlar kesinlikle sarmalık yaprak toplanan bağlarda kullanılmamalıdır.
Etiketinde “Tüketim amaçlı Asma yaprağında kullanılamaz” ibaresi yazılı tarım ilacı kullanılmışsa, asla bu bağlardan yaprak toplanılmamalı, satışa sunulmamalı, üreticilerimizin kendileri de tüketmemelidir. Yaprak toplama döneminde ilaçlama kaçınılmaz ise, yaprakta kullanılması uygun, tercihen organik tarımda kullanılan biyo-ilaçlar kullanılmalıdır.
İhracat amaçlı yaprak toplanılan bağlarda ise ülkemiz mevzuatı yanında, ihracatın sekteye uğramaması için toplanılan yaprakların AB kriterlerine de uygun olması gerektiğinden; yaprak alıcı ve satıcılarının sözleşme yapmak suretiyle izlenebilirliği sağlanmış, organik tarım yapılan veya organik tarıma uygun biyo-ilaçların kullanıldığı bağlardan toplanmış yaprakların alım-satımı yapılmalıdır.

        İlaçların etiketinde bulunan son kullanma tarihi ile hasat arasında geçmesi gereken bekleme süresi dediğimiz süreye uyulması ve kesinlikle bu süre geçtikten sonra yaprak toplanması gerekmektedir. Bekleme süresi ile ilacın etki süresini karıştırmamak gerekir. Etki süresi atılan ilaçların hastalık ve zararlılara göre biyolojik etki süresini gösterir. Ortalama tarım ilaçlarının 10-14 gün arasında etki süresi vardır. Bekleme süresi ise ilaçlama yapıldıktan sonra insan tüketimi için geçmesi gereken süreyi ifade eder. İlaç etiketlerinde yazan bu bekleme süreleri, ilaç atıldıktan sonra Ülkemizin Türk Gıda Kodeksine göre bize uygun olan MRL ineceği süreyi gösterir.
Aşağıdaki tabloda verilen etkili maddelerden, son ilaçlama ile hasat arasında geçmesi gereken süre “0” gün olabileceği gibi, bekleme süresi “7” gün olan ilaçlar da vardır. Tüketim amaçlı yaprak toplama döneminde bu süreler dikkate alınarak zirai mücadele planlanmalı, çevreye ve insan sağlığına zararsız biyo-ilaçlar ya da bekleme süresi çok kısa bitki koruma ürünleri kullanılmalıdır” dedi.
 
 
Asma Yaprağı Toplanan Bağlarda Kullanılabilecek Bazı Bitki Koruma Ürünleri
İlacın Etkili Maddesi
Kontrol ettiği hastalık/zararlı
Bekleme süresi (Gün)
Ampolomyces quisqualis isolat M-10%58,5x10 9 fu/ml
Bağda Külleme
  1.  
Tee Tree Oil 222,5 g/L
Bağda Külleme
  1.  
Kükürt % 80
Bağda Külleme
  1.  
Reynoutria spp (Regalia)
Bağda Külleme
  1.  
Bakır sülfat pentahidrad 65,82 g/L
Bağda Mildiyö
  1.  
Fosforoz acid 400 g/L
Bağda Mildiyö
  1.  
Yağ ve rosin asitlerinin bakır tuzları 51,4 g/L
Bağda Mildiyö
  1.  
Bakır hidroksit metalik bakıra eşdeğer 400 g/L
Bağda Mildiyö
  1.  
Bakır hidroksit 361,1 g/L
Bağda Mildiyö
  1.  
Bacillus subtilis
Bağda Kurşuni Küf
  1.  
Psudomanas fluorescens
Bağda Kurşuni Küf
  1.  
İsonet –L Biyoteknik Mücadele
Bağda Salkım Güvesi
  1.  
Bacillus Thrungiensis
Bağda Salkım Güvesi
  1.  
  •  
Bağda Salkım Güvesi
  1.  
  •  
Bağ salkım güvesi ve Bağ Tripsleri
  1.  
Bauveria bassiana
Bağda Kırmızı Örümcek
  1.  
Not: Yaprak toplama döneminde kullanabileceğiniz bitki koruma ürünleri hakkında İl/İlçe Müdürlüklerimizden bilgi alınız.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

1. Anafartalar Mahallesi, Mustafa Kemal Bulvarı, No:1, Şehzadeler / MANİSA
0 236 231 37 27
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız