T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Anadolu'daki sanayici ve ihracatçıya ait yüklerin başta Almanya'nın Münih ve Köln şehirleri olmak üzere Avrupa'nın iç kesimlerine demiryolu ile ulaştırılmasını sağlamak üzere başlatılan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonu (BALO) Projesi'nin ilk treni TCDD Manisa İstasyonu Lojistik Sahası'ndan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı törenle uğurlandı.
İlk trenin gönderilmesi nedeniyle düzenlenen törene Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Manisa Valisi Abdurrahman Savaş, Manisa Milletvekilleri Hüseyin Tanrıverdi, Uğur Aydemir, Muzaffer Yurttaş, Selçuk Özdağ, Özgür Özel, Sümer Oral, Erkan Akçay, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Manisa Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Yaşar Coşkun ile Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Koşmaz ile oda üyeleri, Manisa protokolü ve çok sayıda davetli katıldı.
Törenin açılış konuşmasını yapan BALO Yönetim Kurulu Başkanı ve Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Bülent Koşmaz, şunları söyledi: "BALO'nun ülkemize olacak olan katkısını her yerde anlattık ve anlatmaya devam ediyoruz. Sekiz yıl önce projeyi Ulaştırma ve Haberleşme Bakanımız Sayın Binali Yıldırım beye anlattığımızda projemizin en büyük maliyeti Tekirdağ-Muratlı arasına demiryolu döşenmesiydi ve kendileri bize dedi ki, 'demiryolu yapmak bizim işimiz siz organizasyonu sağlayın'. Sayın Bakanımız o gün verdiği talimatla Tekirdağ-Muratlı arasındaki 32 kilometrelik tren yolunu hizmete soktu, aslında sayın bakanımız o gün sadece bir demiryolu yapım talimatını değil hem BALO Projesi'nin önündeki en büyük engeli kaldırmak, hem de Türk özel sektörünün ufkunu açmak için talimat vermişlerdi. Ülkemizin yatırım bütçesinin yüzde 40'ından fazlasını yöneten, sayın bakanımız bu bütçenin yüzde 20'den fazlasını taşımacılıkta yüzde 1 bile pay sahibi olmayan demir yollarına harcadı. Diğer büyük destekçimiz Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanımız Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu projemizin en büyük savunucularından oldu, bizlere cesaret verdi, destek sağladı. Biz de, Manisalı sanayicinin yüklerini taşımak üzere başlattığımız projeyi tüm ülkemize yayılmış 93 oda, borsa ve Organize Sanayi Bölgesi ile birlikte Büyük Anadolu Projesi haline getirdik, tüm Türkiye'nin hizmetine sunduk."
Törende konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise, Anadolu ve Avrupa arasında bir ihracat köprüsü olan sembolik anlamı taşıdığı yükten daha fazla olan BALO'nun ilk seferine katılan herkesi kutladı. Anadolu coğrafyasında yapılan ilk hattın İzmir-Aydın, ikinci hattın Manisa- Bandırma olduğunu belirten Karaman, "Demiryollarının Manisa'da 150 yıllık geçmişi bulunmaktadır. Manisa'da yeni demiryolu hüviyeti kazandıracak faaliyetler yapıyoruz. Blok tren uygulamasıyla lojistik merkezlerimizle kombine taşımacılıklarla ülkemizde yeni bir yük taşıma konsepti oluşturduk. BALO projesiyle sanayicinin konteyneri fabrikasından alınacak. Lojistik merkezlerimizde toplanan bu yükler Bandırma'ya getirilecek. Bandırma'da Tekirdağ'a oradan da Avrupa'ya blok trenlerle ulaştırılacak. Manisa'dan Almanya'ya 5 günde varacak olan tren, karayolu ile ulaşımdan daha az maliyetle taşınacak."
Ticaretin yapılması için 3 ana unsur gerektiğini anlatan Hisarcıklıoğlu, "Birincisi para, ikincisi iletişim, üçüncüsü yoldur. Ulaşım ağı vücuttaki damarlar gibidir, bütün bünyeyi besler. Vücuttaki damarlar çalışmasa sıkıntı olur. Siz bu alanda bir devrim gerçekleştirdiniz. Türkiye'nin tıkanan bütün damarlarını açtınız. Bugün artık her vatandaşımız uçaklara binebilir hale geldi. Denizcilik ile Türkiye'yi tanıştırdınız. İletişim ağının en üst seviyeye taşıdınız. Bugün bilgiye en hızlı ulaşan rekabette en öne çıkıyor. Sizi Türk özel sektörü adına alkışlıyorum. Siz bizim yolumuzu açtınız biz de koştuk. İktidar dönemi boyunca Türkiye'yi 200 milyardan aldık, 790 milyara çıkardık. Türkiye'nin ihracatını 5 kat artırdı. Bu iletişim ve yol olmasıydı bu ihracatı nasıl gerçekleştirecektik. Bugün Avrupa'da 2009'dan bu tarafa 5 milyon kişi işsizler ordusuna katılırken biz bize verilen destekle 5 milyon kişiye yeni istihdam sağladık" diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu, 'BALO ne sağlayacak? Biz tüccarlar paradan anlarız. Karayoluyla Almanya'ya gitseniz 5 günde gidersiniz. Trenle 5 günde gidersiniz. Peki ne ödersiniz? Minimum yüzde 30 daha ucuz olacak. Türk özel sektörünün rekabet gücünü artırmaya çalışıyoruz. Bu Manisa'da başlıyor daha sonra tüm Anadolu'ya yayılacak" dedi.
Manisa Valisi Abdurrahman Savaş ise, güzel Manisa'nın kurtuluşunun 91. yılını kutladıklarını ifade ederek, 'Bu güzel günde bu etkinliğin bir araya gelmesi iki önemli hususun vurgulanmasını içeriyor. Birincisi, atalarımızdan devraldığımız bu güzel vatanın geleceğe, gelişmiş hedef olarak ortaya konmuş uygarlık seviyesine ulaşmış, hatta onu belirleyen bir ülke olduğu takdirde bağımsızlığını gerçek anlamda teyiden devam ettireceği hususunu vurguluyoruz. İkincisi ise, Manisa ülkemizde coğrafi alan olarak Gediz havzası olarak dünyanın en verimli topraklar üzerinde. Her türlü tarımsal üretime uygun olması, ulaşım güzergâhlarına yakınlığı ve üzerinde olması açısından sağladığı jeostratejik önemi itibariyle her türlü potansiyele sahip bir il. Bugün bu İlde BALO gibi alternatif içinde avantajlı sayılabilecek ulaşım imkanını, organizasyonunu başlatmak iki önemli vurgu. Bu güzel etkinliğe planlama aşamasından itibaren katkı sağlayan Sanayi ve Ticaret Odası Başkanı Bülent Bey'e, bu fikrin ileri aşamalara taşınmasında gösterdikleri katkı ve önderlik için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'na, Türkiye'nin şu ana kadar sağlamış olduğu gelişimi temin eden Bakanımıza teşekkür ediyorum. Manisa, gerek deniz ulaşımı konusunda önümüzdeki günlerde sağlanacak yatırımlar, gerekse demiryolları yatırımları, İzmir'e ulaşımımız konusunda çok önemli katkılar sağlanacağına inandığımız Sabuncubeli Tüneli'nin açılmasıyla ulaşım süresinin kısalmasıyla sağlanacak zaman avantajı, sağlam olduğu potansiyeli çok daha ileriye taşıyacak insan gücüne sahip, teşebbüs gücüne sahip. Bu güzel günleri birlikte yaşamak ümidiyle hepinize teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum' diye konuştu.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da, Manisa'nın düşman işgalinden kurtuluş yıldönümünü kutlayarak başladığı konuşmasında "Allah bize bir daha o günleri göstermesin. Manisa esasında şehzadeler şehri. Sırtını Spil Dağı'na dayamış. Önünde Gediz nehri ile buluşan bereket topraklarıyla güzel insanlarıyla ülkemizin üreten ve ülkemizin kalkınmasına gelişmesine katkı sağlayan bir ilimizdir. Son 10 yılda elde ettiği güven ve siyasi istikrar sayesinde önemli ölçüde yol aldı. Milli gelirini 3'e katladı. Bu gelişmede en büyük farkı Manisa yaptı. Manisa Türkiye'nin ekonomisine, istihdamına, ihracatına önemli katkıyı sağlayan şehrimiz. Bu yıl Ege bölgesinde ilk 5 ayda yapılan ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artmış görünüyor. Rakamsal olarak 7 milyar 364 dolar. Manisa ise Ege Bölgesi'nin üzerinde Türkiye ortalamasının çok daha üzerinde artışı gerçekleştiren bir ilimiz. Manisa, yüzde 22'lik bu yılın ilk 5 ayında ihracatında artış sağlamış. Rakam 2 milyar dolara yaklaşmış. Son 10 yılda Manisa'nın farkını görüyoruz. Manisa ihracatının yüzde bin 632 oranında Türkiye'de ihracatta rekortmen bir ilimizdir" dedi.
İzmir Manisa arasında yapımına devam eden Sabuncubeli tünelindeki çalışmalar hakkında bilgi veren Yıldırım, şunları söyledi:
"Sabuncubeli tünelinden sonra havalimanına artık yarım saatte gidebilecek duruma gelecektir. İki tünelde de 500 metre delme işlemi tamamlanmış durumda. Manisa tarafından tünel portalı için gerekli zemin hazırlığı yüzlerce kazık çakılmak üzere tamamlanmak üzere. Maalesef Manisa girişindeki arazi çok sıvılaşmış olduğu için tünele girmekte zorluk çekiyoruz. Yakın zamanda buradan gireceğiz. Başlangıçta bu tünel 3 bin metre olarak planlanmıştı ama virajların bir kısmı dışarıda kalıyordu. O yüzden projede bir değişiklik yapıp tamamını içeriye aldık. Yol standardı ve kalitesi çok daha iyi duruma gelmiş olacak. Tünel ile beraber bağlantı yolları var. Tünelle birlikte 6 buçuk kilometrelik bir güzergahtan bahsediyoruz."
Türkiye'deki demiryolu taşımacılığı hakkında da konuşan Yıldırım, sözlerine şöyle devam etti:
"Türkiye'deki 13 bin kilometrelik demiryolu hattımızı artık herkes kullanabilecek. Bu büyük fırsatı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği üyelerine riyasetinde kullanması için bir yapılanmaya gitmesini sadece demiryolları yük taşıma organizasyonu değil, aynı zamanda demiryollarında kendi adına taşımacılık da yapabilmesi için adımları atmalıdır. Bu proje bir kombine taşımacılık projesidir. Denizyolu taşımacılığı var, demiryolu taşımacılığı var. Proje kapsamında Almanya'ya 5 günlük sürecek yolculuğu daha da kısaltabilmemiz lazım. Bandırma-Tekirdağ arasında yeni devreye girecek tren seferi ile birlikte indirme bindirme ortadan kalkacak. Ne kadar çok yük taşınırsa o kadar ticaret demektir. Demiryollarını tekrar ayağa kaldırmak, büyük Atatürk'ün başlattığı seferberliği devam ettirmek için Sayın Başbakanımızın dirayetiyle birçok projeye başladık."
Konuşmaların ardından Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonu (BALO) Projesi'nin ilk treni TCDD Manisa İstasyonu Lojistik Sahası'ndan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Vali Abdurrahman Savaş, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Manisa protokolü tarafından uğurlandı. (08.09.2013)