Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Kararları ve Emirleri İç Kontrol Çalışmaları İmza Yetkileri Yönergesi İl Protokol Listesi Valilik Logosu Tarihçe
  • MANİSA
    Şehrimiz Sayılarla Manisa Nüfus ve Dağılım Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Bilgi Edinme Hakkı Kolluk Gözetim İnsan Hakları Etik Kurulu Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İlan Panosu
  • İLETİŞİM
°C
27
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Nihat KAYNAR
        • Mustafa HARPUTLU
        • Mustafa YILDIZ
        • Aydın MEMÜK
        • Mustafa ÖZKAYNAK
        • Erhan GÜNAY
        • Mevlüt ÖZMEN
      • Kaymakamlar
        • Mehmet Akif TEMUR
        • Murat KÜTÜK
        • Alper Faruk GÜNGÖR
        • Yavuz ARSLAN
        • Celil ATEŞOĞLU
        • Muhammet ÖZYÜKSEL
        • Zafer OKTAY
        • Hüseyin BÜTÜNER
        • Ömer Ahmet ÖZDEMİR
        • Ali GÜLDOĞAN
        • Halil DALAK
        • Murat ACAR
        • Tarık Safa KAHVECİ
        • Fatih AKKAYA
        • Fatih GENEL
        • Selami KAPANKAYA
        • Atilla KANTAY
    • Valilik Birimleri
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Kararları ve Emirleri
    • İç Kontrol Çalışmaları
      • Mevzuat
      • Broşür
      • Eylem Planı
      • İç Kontrol Standartları
      • Stratejik Plan
      • Performans Programı
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • İl Protokol Listesi
    • Valilik Logosu
    • Tarihçe
  • MANİSA
    • Şehrimiz
      • Şehr-i Şehzade, Kadim Şehir Manisa
      • Efsanevi Bir Doğa, Spil Dağı Milli Parkı
      • Şifa Şehri Manisa, Mesir Macunu Festivali
      • Eşssiz Tarihiyle Aigai Antik Kenti
      • Avrupanın En İyi ve En Uygun Yatırım Kenti
    • Sayılarla Manisa
    • Nüfus ve Dağılım
    • Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Kolluk Gözetim
    • İnsan Hakları
      • İnsan Hakları Nedir
      • İnsan Hakları Kurul Üyeleri
      • Danışma ve Başvuru Yolları
      • Mevzuat
      • Online Başvuru Formu
      • Başvuru Takip
    • Etik Kurulu
      • Etik Kurulu Komisyon Üyeleri
      • Yönetmelik
      • T.C. Kamu Görevlileri Etik Kurulu
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İlan Panosu
  • İLETİŞİM
 

112 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİNİN İŞLEYİŞİ VE ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME ÇALIŞTAYI YAPILDI

03.05.2011

Sağlık İl Müdürlüğü'nün 112 Acil Sağlık Hizmetleri 2010 yılı değerlendirme toplantısında Sağlık İl Müdürü Dr. Ziya Tay, 35 istasyon ve 47 ambulansla Manisa'da acil sağlık hizmetlerinin Avrupa standartlarında olduğunu ifade etti.

Valimiz Celalettin Güvenç, Sağlık İl Müdürlüğü'nün Celal Bayar Üniversitesi (CBÜ) Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde düzenlediği, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin İşleyişi ve Çalışmalarını Değerlendirme Çalıştayına katıldı.

Düzenlenen Çalıştay'a Valimiz Celalettin Güvenç'in yanı sıra CBÜ Rektörü Prof. Dr Mehmet Pakdemirli, Vali Yardımcısı Salih Gürhan, Emniyet Müdürü Adem Aydemir, Sağlık İl Müdürü Dr. Ziya Tay, Manisa Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi Başhekimi Ahmet Ayer ile çok sayıda 112 Acil sağlık çalışanı katıldı.

Manisa'daki 112 Acil sağlık hizmetleriyle ilgili bilgi veren Manisa İl Sağlık Müdürü Dr. Ziya Tay ayrıca yaşadıkları sorunları da dile getirdi. 1998 yılında 3 istasyon ve 3 ambulansla başlayan acil sağlık hizmetlerinin 2002 yılında 6 ambulans ve 6 istasyonla sürdürüldüğünü kaydeden Dr. Tay, bugün artık 35 istasyon ve 47'ye ulaşan tam donanımlı ambulans filosuyla dünya normlarının üstünde bir hizmet verildiğini söyledi. 2011 yılı için 10 adet daha 112 Acil Sağlık Hizmetleri istasyonu açacaklarını belirten Dr. Tay bu istasyonlar için personel atamalarını beklediklerini, ayrıca istasyonların yanı sıra İl Özel İdaresi'nin 3, Sağlık Müdürlüğü'nün 4 ambulans olmak üzere toplam 7 ambulansın ihalelerinin sonuçlanmasıyla ambulans sayısını da 54'e çıkarmış olacaklarını ifade etti.

ARMAKOM'LA HER ŞEY KAYIT ALTINDA

Kurucu şube müdürü olarak Manisa'da başlattığı hizmetin o günden bu yana geldiği noktayı rakamlarla aktaran Dr. Tay güncel teknolojilerle desteklenen acil sağlık hizmetlerinde uygulamaya konulan 'Armakom' 112 dijital kayıt sistemi hakkında da geniş bilgi verdi. Artık tüm sevk ve koordinasyonların bu sistemle yapıldığına vurgu yapan Dr. Tay 'Yapılan tüm işlemler bu sistemle anlık olarak Bakanlık tarafından takip edilebilmektedir. Bu yazılım sayesinde geçmişe dönük olarak ekiplerin çıkış ve hastaya ulaşma saatlerine, ambulansın izlediği güzergah ve hız bilgilerine, vakayla ilgili yapılmış olan tüm telefon ve telsiz görüşmelerinin ses kayıtlarına,112 hizmetleriyle ilgili tüm istatistik verilerine, tüm vakaların kimlik ve tıbbi müdahale bilgilerine, götürüldüğü hastane bilgilerine internet bağlantısının bulunduğu her yerden anlık olarak ulaşılabilmektedir. Aynı zamanda Türkiye'deki tüm hastanelerin yoğun bakım, yatak, vantilatör, kuvöz doluluk oranları anlık olarak takip edilebilmekte, il içi veya il dışı hasta sevkleri bu bilgiler ışığında koordine edilmektedir' dedi.

HASTAYA ARTIK DAHA HIZLI ULAŞABİLİNECEK

Ambulansların olay yerine daha hızlı ulaşabilmesini sağlamak amacıyla komuta kontrol merkeziyle entegre navigasyon cihazlarının istasyonlara kurulmaya başlandığını ifade eden Dr. Tay, navigasyonların devreye girmesiyle otomasyon içinde tüm vakaların harita bilgilerinin data hatlarıyla ambulanslara direk olarak iletilebileceğini söyledi. Bugün için vaka bildirimlerinde bilinen mekan tarifi gibi detay bilgilere ihtiyaç duyulurken, navigasyonla adres bilgisinin alınmasının yeterli olacağını kaydeden Dr. Tay, böylelikle vakalara ulaşmada en az 1-2 dakika gibi önemli bir zamanın kazanılmış olacağını belirtti. Tay il genelinde ambulansın ihbar yerine şehir içinde 10 dakika, kırsal alanda ise 30 dakikada vardığını ifade etti.

UMKE AFET ŞARTLARINA HAZIR

Sağlık Müdürlüğü'ne bağlı olarak hizmet veren Ulusal Medikal Kurtarma Ekipleri (UMKE)'nin kuruluş amacı ve çalışmalarına ilişkin bilgi veren Dr. Tay, 27 gönüllüsüyle afet şartlarında olay yerinde sağlık müdahalesinde bulunmak amacıyla yetiştirilmekte olan ekiplerin, bu amaçla gerek il içinde gerekse il dışında, ulusal ve uluslararası tatbikatlara iştirak ederek sürekli kendisini yenilediğini söyledi. Birleşmiş Milletler uluslararası afet tatbikatında Manisa'yı başarıyla temsil eden UMKE ekiplerinin Libya'dan ülkemize getirilen yaralıların hastanelere naklinde 112 ekipleriyle birlikte görevlerini başarıyla yerine getirdiğini kaydeden Dr. Tay, 2011 yılında içerisinde jeneratör, araç kurtarma vinci ve her türlü tıbbi donanıma sahip UMKE intikal aracının müdürlük bünyesine kazandırılmasıyla olağan dışı durumlarda her türlü arazi şartlarında hizmet vermenin artık mümkün hale geldiğini ifade etti.

TELSİZ SİSTEMİYLE DÜNYAYLA KESİNTİSİZ İLETİŞİM

Sağlık afet koordinasyon biriminde çalışmak üzere afet durumunda tüm dünyayla telsiz görüşmesini olanaklı kılan HF telsiz sistemleri ve afet istasyonunun hizmete alındığını kaydeden Dr. Tay, yine afet şartlarında telefon hatlarının zarar görebileceği ve hizmetin devamının bu şartlarda da sağlanması amacıyla 1 adet uydu telefonunun birime kazandırıldığını söyledi. Sunumunda Sağlık Bakanlığı Sağlık Afet Koordinasyon Merkezi ile aynı anda 50 il ile video telekonferans yapabilen (VTC) cihazının 112 Acil Sağlık Hizmetleri bünyesine kazandırıldığını da belirten Dr. Tay, bu cihazın diğer illerin afet şartlarında aynı anda müdahale koordinasyonu yapabilmesi açısından önemli olduğunu söyledi.

112 Yeni binasını bekliyor

Mevcut binasında tüm birimleriyle hizmet vermede güçlük yaşayan 112 Acil Sağlık Hizmetleri biriminin yeni binasına kavuşacağının bilgisini de veren Dr. Tay, Manisa Organize Sanayi Bölgesi yönetim kurulunca içerisinde, komuta kontrol merkezi, semt polikliniği, ortak sağlık birimi, acil servis, sağlık afet koordinasyon merkezi, il ambulans servisi başhekimliği, UMKE birimi, halk sağlığı laboratuarının bulunduğu Sağlık Kompleksi yaptırılacağını söyledi. 2010 yılında planlanan kompleksin ihale aşamasına geldiğini ifade eden Dr. Tay, 2011 yılı sonunda hizmete açılmasının planlandığını belirtti.

ASILSIZ İHBARLAR 112'Yİ ZOR DURUMDA BIRAKIYOR

Asılsız ihbarlar konusunda yaşadıkları sıkıntıları da dile getiren Dr. Tay, 2010 yılı içinde 1 milyon 230 bin telefon çağrısı aldıklarını bunlardan 43.059'u gerçek vaka çıkarken, çağrıların %85'inin gereksiz ve hizmeti aksatacak şekilde asılsız ihbarlar olarak gerçekleştiğini kaydetti. Asılsız ihbar telefonları nedeniyle 112 personelinin vakalardan çok amaçsızca kullanılan bu aramalar nedeniyle zor durumda bırakıldığına dikkat çeken Dr. Tay, ayrıca bu gereksiz aramalar nedeniyle gerçek ihtiyaç sahiplerinin de mağdur edildiğini söyledi.

ASIL SORUN PROTOKOL GÖREVİ

Tay asıl sorunlarının protokol görevi olduğuna vurgu yaparak; 'Çok sayıda protokol görevlisi asli işimizi yapmamızı zorlaştırıyor. Her gün en az iki ambulansımızı en az 2 saatlik sürelerle protokol görevine yolluyoruz. Özellikle ilçelerde hafta sonları protokol üyeleri futbol maçı yapacaklarını söyleyerek ambulans istiyor. Bir ambulansı oraya yollayınca tek bir ambulans kalıyor ve ihbarlara bir ambulansla yetişmek zorunda kalıyoruz ve oldukça zorlanıyoruz. Bazı zamanlar ise yetişemiyoruz.' Dedi. İlçelerden gelen doktorlar da aynı şekilde protokol sorununun hastaya hizmette büyük sıkıntı yarattığını ifade etti.

İl Sağlık Müdürünün yaptığı gurur ve umut verici konuşmanın kendisine büyük moral verdiğini belirten Vali Celalettin Güvenç ise yaptığı konuşmada,' İl Müdürümüzün şahsında hepinizi tebrik ediyorum. Türk insanının değeri yok, eskiden sağlıkta yaşanan sorunlar, kısıtlı imkanlarla doktor, hemşire, hastalar ve ziyaretçiler eziyet çekiyorlardı. O günlerden bugünlere geldik. Değişim süratle, olumlu şekilde devam ediyor. Sorunlarımız hala var, ancak gelecek için ümitliyiz. Bu mantalite değişimini insanımıza anlatmamız gerekiyor.' dedi.

Valimiz Celalettin Güvenç, Organize Sanayi Bölgesi'ndeki Komuta Kontrol merkezinin zamanında yetişeceğini ifade etti.

Konuşmaların ardından Valimiz Celalettin Güvenç 112 Acil Servis Hizmetleri'nde başarılıyla görev yapan sağlık çalışanlarına takdir belgesi verdi.














https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

1. Anafartalar Mahallesi, Mustafa Kemal Bulvarı, No:1, Şehzadeler / MANİSA
0 236 231 37 27
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız